I slutet av maj 1999 flög jag till Katmandu i Nepal för att vandra i Anapurnamassivet en vecka. Först stannade jag några dagar i Katmandu innan jag tog bussen västerut. Det blev en enklare vandring på Anapurna surcit och tillbaka samma väg. Enormt spännande natur och kultur under färden. Under närmare en vecka tillbringade jag i Bankok mellan besöken i Nepal och Japan. Det var inte speciellt roligt att vara själv i storstaden och eftersom jag aldrig kom dig jag ville med chuck-chuck eller taxi promenerade jag mest hela tiden. Efter resan till Nepal och Bankok, fortsatte jag till Japan för en tids vistelse i landet. Jag hann bland annat besöka japanska alperna och vandra några dagar i bergen. Andra platser jag besökte var Kyoto, Tokyo och Takayama.



