Nagano

Omgivet av höga snöklädda berg ger Nagano ett mycket inbjudande intryck. 1998 var staden värd för vinter-OS och har länge varit en turistdestination i japan. Varje år åker ca en miljon pilgrimmer till Nagano till templet Zenko-ji. Från stationen går huvudgatan upp mot templet och är en trevlig promenad på ca 2 kilometer. Anledningen till att Zenko-ji är så berömt är att man antar att här finns den första avbildningen av Budda som kom till Japan för 1300 år sedan. Tempelområdet är trevligt att promenera omkring i och vägen upp från stationen har inte så mycket trafik och är kantad av butiker och restauranger.