Under 2026 är min ambition att kunna fotografera alla Sveriges ca 50 orkidéarter. Det blir en stor utmaning då flera arter har en mycket begränsad utbredning och blommar en begränsad tid. Först ut blev arten Adam och Eva som blommar redan i slutet av april och under maj månad. Eftersom arten är utgången från Skåne fick jag åka till östra Blekinge för att se den fredagen den 15 maj. På Torhamnsudden finns flera lokaler bland annat vid Stensryd löväng och längs västra kusten av halvön.


