Naturfotogruppen i Lunds Naturskyddsförening har ansökt om och fått medel från Lunds kommuns miljöanslag för föreningar för att ta fram en utställning om naturens återkomst och visa denna på offentliga platser i Lund. Temat syftar på positiva åtgärder som gjorts för naturen i kommunen. Tio fotografer har hjälpts åt att välja ut bilder, planera utställningen och sätta ihop utställningen. Utomhus finns 15 bilder med text i formatet 85×155 cm samt en större banderoll på 150×150 cm. Inomhus i naturum hänger 16 ramade bilder samt en introduktion i formatet 60×40 cm. Totalt 31 bilder tagna med personlig stil av de olika fotograferna. Det är spännande hur olika uttryck som samma tema kan ge utlopp för. Utställningen finns på naturum Skrylle fram till den 30 maj då den flyttar till Clemenstorget och senare i sommar till stortorget i Lund.





